Dijkvak 16

656 keer bekeken 2 reacties

Bekijk dijkvak 16 en laat ons weten of we alle belangrijke zaken in beeld hebben. Wat wil je ons meegeven?

Welke oplossingen kunnen wel of niet?

In de factsheet (je vindt deze onder 'toegevoegde bestanden') kun je meer details lezen over de oplossingen en de beoordelingen.

 

Beoordeling oplossingen
Oplossing Beoordeling Toelichting
Grond binnenwaarts (dijk wordt versterkt aan polderzijde) Valt af Grond binnenwaarts valt af vanwege aanwezigheid dorpskern met grote dichtheid aan bebouwing en historische waarden. 
Grond buitenwaarts (dijk wordt versterkt aan rivierzijde) Kansrijk Grond buitenwaarts is beoordeeld als kansrijke oplossing. 
Langsconstructie (dijk wordt langs huidige contouren versterkt) Kansrijk Vanwege belangrijke waarden aan beide zijden (bebouwing en natuurwaarden) is een langsconstructie beschouwd. Deze is als kansrijk beoordeeld omdat deze in verhouding is tot het maatwerk dat nodig is om de binnendijkse bebouwing te sparen.

 

De gekleurde vakken op de foto's laten alleen zien wat de maximaal benodigde ruimte is van verschillende oplossingen. Binnen de oplossingen zal in komende ontwerpstappen verdere optimalisatie plaatsvinden van de benodigde ruimte. Ook de vraag “hoe om te gaan met behoud van woningen en andere objecten” zal in nadere ontwerpstappen pas aanbod komen. We leggen dit nog uitgebreider uit op onze FAQ-pagina. Uiteraard kun je ook contact opnemen met Len Hazeleger op 06 515 437 34 of via l.hazeleger@wsrl.nl.

Wat wil je ons meegeven?

Zien we iets over het hoofd, of denk je dat er iets niet klopt? Laat het weten in de reacties onderaan deze pagina! 

Afbeeldingen

Toegevoegde bestanden

Dijkvakken

X (voorheen Twitter)

Op de kaart

Een momentje...

2  reacties

Frans Sparla

19-10-18 om 14:30

Ter hoogte van Waalbandijk 89 - 91 veel gaten in en langs de weg. Veelal veroorzaakt door zwaar agrarisch verkeer dat (vaak met hoge snelheden) uitwijkt voor tegemoetkomend verkeerd en hele stukken berm kapot rijden. Vooral op het smalle en slingerende deel ligt daardoor heel vaak (én veel) puin (dat gebruikt is om de gaten te vullen) op de weg. Gevaarlijk voor fietsers en gemotoriseerde tweewielers. Over de snelheid waarmee deze laatstgenoemden vaak over de dijk racen is voldoende gezegd. Kwaliteit op- en afritten naar woningen zijn slecht en (te) dun geasfalteerd.

Gemma Spies

25-06-18 om 16:56

Afrit ter hoogte van nummer 93 moet zowel komend vanuit dodewaard als vanuit ochten te nemen zijn. Slingerend smal stuk dijk. Veel gaten in bochten. Er wordt hard gereden door motorrijders. Kruising melkdreef, waalbandijk en kalkestraat onoverzichtelijk.

Cookie-instellingen